Whitepaper: Analysis of the «Barriers to Growth» in ecommerce

Ecommerce Europe will launch European trustmark

Actualidad

15 junio, 2015

Online merchants, businesses, and policy makers gathered the last week in Barcelona to discuss the future of European e-commerce. Based upon the results of the Ecommerce Europe survey “Barriers to Growth”, participants of the Ecommerce Europe Annual Conference put forward several solutions to the biggest barriers to cross-border e-commerce.

The President of Ecommerce Europe, François Momboisse, declared that “Ecommerce Europe is pleased to bring the entire e-commerce ecosystem together for a full day of discussions. Publishing the results of the survey “Barriers to Growth” is just the first step in building a better cross-border e-commerce climate in Europe. Now is the time for online merchants, policy makers, suppliers, and consumers to work together to remove all borders to online shopping.” Regarding the launch of the pan-European Trustmark, Momboisse commented: “We hope the Ecommerce Europe Trustmark is a first example of many more projects aimed at stimulating cross-border e-commerce, and we look forward to working with all stakeholders on developing new initiatives.”

Survey on Barriers to Growth

The main challenges identified by the conducted survey amongst members of Ecommerce Europe are differences in legal frameworks, a lack of transparency in parcel delivery, differences in taxation/VAT systems, but also other obstacles such as a lack of a pan-European online payment system. Merchants and consumers need legal certainty through harmonization of existing legal frameworks, as we still have 28 different sets of rules for data protection, contract law, parcel delivery and tax administration. This is crucial for the sustainability of cross-border e-commerce models. To download the survey report please click on this link.

BOTON-DOWNLOAD

Launch of the Ecommerce Europe Trustmark

Besides these discussions on the future, Ecommerce Europe launched its pan-European Trustmark. This Ecommerce Europe Trustmark will stimulate cross-border e-commerce through a better protection for consumers and merchants by establishing one European set of rules for both consumers and merchants and by ensuring a clearer communication on these rules. The European Trustmark scheme will be rolled out throughout Europe from September 2015 onwards.

Impacto

¿Qué te pareció este artículo?

  • 603
  • 0

Recomendar

Recomendar

Si te pareció interesante este artículo, sé el primero en recomendarlo.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Relacionados

Internacionalización ecommerce, ¿deporte de alto riesgo?

Las ventas online no paran de crecer y los comercios son cada vez más conscientes de...

  • 19 marzo, 2019
  • 1 comentario

Correos se internacionaliza: Portugal y Sudeste Asiático primeros objetivos

1.784 millones de euros (1.761 en 2017). Esa fue la facturación del grupo postal...

  • 29 enero, 2019
  • No hay comentarios

RECIBE NUESTRA NEWSLETTER



*Email: *Nombre apellidos: *Empresa:

Cargo:

Sector:  

   

Please don't insert text in the box below!

Patrocinado por: Patrocinador

De la adopción a la optimización en ecommerce

Pagantis y PayPal firman un partnership para impulsar la financiación al consumo online

Salesforce presenta su herramienta de ecommerce para el canal B2B

El mercado de la comida a domicilio online alcanzará los 900 millones de euros en 2020

El nuevo Gobierno, decidido a impulsar la digitalización de las pymes españolas y nuevas tecnologías como la IA o el Blockchain

Shopper First 2019: Descubriendo el ecommerce del futuro

El comercio electrónico en Alemania crece más lento de lo esperado: solo un 9,1%

Experiencia de cliente y Experiencia de usuario: integrando ambos en una estrategia global

Preguntas y respuestas sobre la propuesta de directiva en materia de copyrigth

Cómo acabar con las interminables esperas al pedir la cuenta

El crecimiento de las compras móviles se acelera durante el Black Friday

La importancia de invertir en soluciones de pago adecuadas para aumentar la tasa de conversión de socios en ONGs

Black Friday, una oportunidad para hacer crecer las ventas de tu ecommerce

La suscripción y los servicios de entrega a domicilio, unidos para satisfacer las necesidades del consumidor

De la adopción a la optimización en ecommerce

Salesforce presenta su herramienta de ecommerce para el canal B2B

Ecommerce Tour Bilbao 2019 – Case Study de Micolet

Shopper First 2019: Descubriendo el ecommerce del futuro

Ecommerce Tour Bilbao 2019 – Mesa redonda mujeres emprendedoras

Ecommerce Tour Bilbao 2019 – Case Study II: Lookiero

¿Cómo conectar con el cliente de una forma totalmente diferente?

Más leídas

Último número

Wait

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE